РОБОТА З БАТЬКАМИ
Тільки разом з батьками , спільними зусиллями ,
вчителі можуть дати дітям велике людське щастя .
В. А. Сухомлинський
Основні завдання батьківського комітету Сокиринецької ЗОШ І_ІІІст.
- Налагодити тісний зв’язок школи з батьками .
- Активізувати роботу батьківського комітету , щодо роз’яснення законодавства України з питань освіти
- Добиватись впливу органів місцевого самоврядування на батьків, діти
яких порушують Статут школи .
- Аналізувати стан навчальних досягнень учнів і виявити причини байдужого ставлення батьків до навчання і виховання власних дітей.
- Пропагувати педагогічні знання , що зумовлять підвищення педагогічної грамотності батьків.
- Допомагати батькам в оволодінні системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома
- Впровадження форм роботи з сім’єю , що сприяє гуманізації
взаємовідносин „педагоги – батьки”. Батьки і вчителі повинні стати
партнерами , активними співучасниками творчого процесу виховання
учнів.
Функції роботи класного керівника з батьками.
Перша функція – ознайомлення батьків із змістом і методикою навчально-виховного процесу , що організовує школа , обумовлена необхідністю вироблення однакових вимог, загальних принципів, визначення мети і завдань виховання, добору його змісту й організаційних форм у сімейному вихованній у навчально-виховному процесі школи.
Друга функція - психолого-педагогічна освіта батьків .
Третя функція -залучення батьків до спільної з дітьми діяльності :
- Участь у всіх формах позаурочної діяльності ( походи ,екскурсії,вечори, змагання, благоустрій школи) .
- Участь батьків у підготовці загально шкільних традиційних форм роботи
- ( вечори-зустрічі випускників, свята Останнього дзвоника , спортивних змагань „Тато, мама , я – спортивна сімя” ,свято квітів, виставок, тощо )
- Участь у профорієнтаційній роботі школи : екскурсї на виробництво, зустрічі з цікавими людьми ).
- Участь у роботі ради школи , ради профілактики правопорушень , піклувальній раді школи .
- Надання матеріальної допомоги в реалізації різних шкільних і класних заходів через установлення зв’язку школи з підприємствами , фірмами .
Четверта функція – коректування процесу виховання в родинах окремих учнів:
- надання психолого-педагогічної допомоги в процесі сімейного виховання різних категорій учнів , зокрема обдарованих дітей ;
- надання психолого-педагогічної допомоги в розв’язанні складних сімейних проблем : підлітковий вік , профілактика формування шкідливих звичок , профілактика правопорушень;
- індивідуальна робота з неблагополучними родинами учнів ( ця робота здійснюється спільно із правоохоронними органами ).
П’ята функція – взаємодія батьків : із громадськими організаціями , батьків-ськими комітетами школи і класу , шкільними радами.
Форми взаємодії педагогів та батьків.
- батьківські збори ;
- батьківський лекторій , „Університет педагогічних знань „;
- тематичні конференції з обміну досвідом виховання дітей ;
- презентація досвіду родинного виховання у засобах масової інформації ;
- диспут, дискусія ;
- батьківський актив.
ПЛАН РОБОТИ
№ п/п |
Назва заходу |
дата провед. |
відповідальні |
1. |
Виявити в мікрорайоні сиріт , дітей позбавлених батьківського піклування, напівсиріт, дітей із багатодітних сімей та дітей з неповних сімей, інвалідів дитинства. |
до 15 вересня |
класні керівники заступник з виховної роботи |
2. |
Провести оцінювальне обстеження сімей категорійних дітей .
|
вересень
|
класні керівники
|
3. |
Забезпечувати безперервність навчання категорійних дітей , дітей з неблагонадій- них сімей, учнів, які стоять на внутрішкільному обліку.
|
протягом року
|
класні керівники заступник з виховної роботи |
4. |
Провести бесіди з молодими батьками: -труднощі адаптації дитини до навчання; -психологічні і вікові особливості дитини. -фізичний розвиток школяра і його вдосконалення . |
протягом року
|
Класні керівники |
5. |
Організувати роботу батьківського клубу „ Проспект для батьків” |
жовтень |
заступник з виховної роботи |
6. |
Провести засідання батьківського комітету школи : -„ Роль родини в розвитку моральних якостей підлітка” -„Організація занять школяра спрямова-них на зміцнення здоров’я та прищеп- ленння навичок здорового способу жит- тя”. - Навчально- методична та виховна робо та школи протягом І семестру . -„ Про важливість розумно організовано- го сімейного виховання школярів „ -Робота з неблагонадійними сім’ями . -Про підсумки навчального року. Підготовка учнів- випускників до державної атестації . |
вересень
листопад
грудень
лютий
березень квітень |
адміністрація школи
голова батьківського комітету школи |
7. |
Надання допомоги сім’ям з метою поліпшення відвідування дітьми школи, своєчасне інформування батьків про від- сутність дітей в школі. |
протягом року |
- класні керівники |
8. |
Організація чергування батьків під час проведення виховних заходів,вечорів . |
протягом року |
ЗВР ,класні керівники |
9. |
Організація родинних свят, спортивних свят „ Тато , мама , я” . |
протягом року |
ЗВР ,класні керівники |
10. |
Проведення декади родинного виховання. ( за окремим планом роботи ) |
травень |
ЗВР ,класні керівники |
11. |
Участь батьків у виставках декоративно- прикладного мистецтва. |
квітень |
класні керівники |
12. |
Проведення у школі Днів відкритих дверей . |
протягом року |
адміністрація школи |
13. |
Виявити батьків, які негативно вплива- ють на виховання дітей , не виконують своїх батьківських обов’язків . |
протягом року |
класні керівники |
14. |
Звітувати перед радою школи та піклува- льною радою про роботу з питань охорони дитинства . |
2 рази на рік |
Інспектор по охороні дитинства |
15. |
Організовувати співпрацю батьківського комітету школи та відповідних структур з питань правового виховання , з питань профілактичної роботи серед батьків та учнів. |
протягом року |
адміністрація школи |
16. |
Двічі на семестр проводити батьківські збори на які виносити актуальні питання життя та діяльності класних колективів, навчання й виховання учнів. |
двічі на семестр |
ЗВР ,класні керівники |
17. |
Зміцнювати зв’язки вчителів-предметни- ків із батьками , викликати для співбесід батьків учнів , які не встигають у навчан- ні, з метою надання їм методичних консу- льтацій . |
протягом року |
класні керівники |
18. |
Тримати під постійним контролем небла- гополучні сім’ї. |
протягом року |
класні керівн. |
19. |
Підтримувати звя ‘зок з родинами в яких виховуються учні , схильні до правопору- шень |
протягом року |
класні керівн. |
20. |
Здійснювати правову освіту батьків, залу- чати до цієї роботи працівників право- охоронних органів. |
протягом року |
адміністрація школи |
21. |
Провести психолого- педагогічний кон- силіум з теми „Педагогічна адаптація 5-х класів до навчання в основній школі” Його результати розглянути на батьківсь- ких зборах. |
листопад |
адміністрація школи,психолог школи ,класні керівники, вчителі |
22. |
Підготувати звітний концерт художньої самодіяльності для батьків. |
травень |
ЗВР, педагог –організатор,учителі музики, клас.керів. |
23. |
Залучення всіх батьків до підготовки школи до нового навчального року. |
травень- серпень |
класні керівники. |
24. |
Опрацювання оперативної інформації з батьківських зборів про зауваження пропозиції та побажання батьків щодо поліпшення навчально-виховного процесу. |
протягом року |
адміністрація школи , класні керівники. |
25. |
Складання списку батьків, які зможуть надати школі матеріальну допомогу для зміцнення матеріально_- технічної бази школи. |
1-й семестр |
класні керівники |
26. |
Проведення звіту голови батьківського комітету школи, затвердження плану роботи на новий навчальний рік. |
травень |
батьківський комітет школи |
27. |
Надання матеріальної допомоги окремим родинам і учням . |
Протягом року |
адміністрація школи |