Урок-гра «Світова Велич Шевченка»
Мета. Повторити й узагальнити вивчений матеріал про творчість Т.Г.Шевченка, учні повинні усвідомити значення творчості поета для нашої та світової культури, для себе особисто; розвивати інтерес до літератури.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя.
Світова велич письменника визначається багатьма складниками: його місцем у світовому літературному процесі, впливами на читача та хід історичних подій, внеском нових ідей і нових мистецьких засобів та скарбів у загальнолюдську культуру. Талант Шевченка, його допитливість, незвичайна любов до всього рідного, до свого пригнобленого народу, до своєї культури, що перебувала тоді в московському ярмі, а також освіта, начитаність, праця над собою - все це було ґрунтом для появи геніальних його творів. Від виходу з друку першого видання "Кобзаря" і до сьогодні про Шевченка, його життя і геніальну творчість надруковано стільки статей, розвідок не тільки в Україні, а й по інших країнах світу, що їх навіть не перелічити. Т. Г. Шевченко силою свого полум'яного й мистецького слова, силою своєї загальнолюдської правди переступив кордони рідної і дорогої України. Його твори відразу пробили мур байдужості й ворожості до українського слова, піднісши відразу нашу мову і літературу на нечувану височінь.
Іван Франко писав про Шевченка: "Я не знаю в світовій літературі поета, який би став таким послідовним, таким гарячим, таким свідомим оборонцем за права жінки на повне і людське життя".
Видатний шведський славіст Альфред Єнсен, що добре знав українську мову, написав дві книжки про творчість Тараса Шевченка, де зазначав: "Велика сила прийшла з України, справжній оновлювач української |