| РОБОТА З БАТЬКАМИ
Тільки разом з батьками , спільними зусиллями ,
вчителі можуть дати дітям велике людське щастя .
В. А. Сухомлинський
Основні завдання батьківського комітету Сокиринецької ЗОШ І_ІІІст.
- Налагодити тісний зв’язок школи з батьками .
- Активізувати роботу батьківського комітету , щодо роз’яснення законодавства України з питань освіти
- Добиватись впливу органів місцевого самоврядування на батьків, діти
яких порушують Статут школи .
- Аналізувати стан навчальних досягнень учнів і виявити причини байдужого ставлення батьків до навчання і виховання власних дітей.
- Пропагувати педагогічні знання , що зумовлять підвищення педагогічної грамотності батьків.
- Допомагати батькам в оволодінні системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома
- Впровадження форм роботи з сім’єю , що сприяє гуманізації
взаємовідносин „педагоги – батьки”. Батьки і вчителі повинні стати
партнерами , активними співучасниками творчого процесу виховання
учнів.
Функції роботи класного керівника з батьками.
Перша функція – ознайомлення батьків із змістом і методикою навчально-виховного процесу , що організовує школа , обумовлена необхідністю вироблення однакових вимог, загальних принципів, визначення мети і завдань виховання, добору його змісту й організаційних форм у сімейному вихованній у навчально-виховному процесі школи.
Друга функція - психолого-педагогічна освіта батьків .
Третя функція -залучення батьків до спільної з дітьми діяльності :
- Участь у всіх формах позаурочної діяльності ( походи ,екскурсії,вечори, змагання, благоустрій школи) .
- Участь батьків у підготовці загально шкільних традиційних форм роботи
- ( вечори-зустрічі випускників, свята Останнього дзвоника , спортивних змагань „Тато, мама , я – спортивна сімя” ,свято квітів, виставок, тощо )
- Участь у профорієнтаційній роботі школи : екскурсї на виробництво, зустрічі з цікавими людьми ).
- Участь у роботі ради школи , ради профілактики правопорушень , піклувальній раді школи .
- Надання матеріальної допомоги в реалізації різних шкільних і класних заходів через установлення зв’язку школи з підприємствами , фірмами .
Четверта функція – коректування процесу виховання в родинах окремих учнів:
- надання психолого-педагогічної допомоги в процесі сімейного виховання різних категорій учнів , зокрема обдарованих дітей ;
- надання психолого-педагогічної допомоги в розв’язанні складних сімейних проблем : підлітковий вік , профілактика формування шкідливих звичок , профілактика правопорушень;
- індивідуальна робота з неблагополучними родинами учнів ( ця робота здійснюється спільно із правоохоронними органами ).
П’ята функція – взаємодія батьків : із громадськими організаціями , батьків-ськими комітетами школи і класу , шкільними радами.
Форми взаємодії педагогів та батьків.
- батьківські збори ;
- батьківський лекторій , „Університет педагогічних знань „;
- тематичні конференції з обміну досвідом виховання дітей ;
- презентація досвіду родинного виховання у засобах масової інформації ;
- диспут, дискусія ;
- батьківський актив.
ПЛАН РОБОТИ
№
п/п
|
Назва заходу
|
дата
провед.
|
відповідальні
|
1.
|
Виявити в мікрорайоні сиріт , дітей
позбавлених батьківського піклування, напівсиріт, дітей із багатодітних сімей та дітей з неповних сімей, інвалідів дитинства.
|
до 15 вересня
|
класні керівники
заступник з виховної роботи
|
2.
|
Провести оцінювальне обстеження сімей категорійних дітей .
|
вересень
|
класні керівники
|
3.
|
Забезпечувати безперервність навчання категорійних дітей , дітей з неблагонадій-
них сімей, учнів, які стоять на внутрішкільному обліку.
|
протягом
року
|
класні керівники
заступник з виховної роботи
|
4.
|
Провести бесіди з молодими батьками:
-труднощі адаптації дитини до навчання;
-психологічні і вікові особливості дитини.
-фізичний розвиток школяра і його
вдосконалення .
|
протягом
року
|
Класні керівники
|
5.
|
Організувати роботу батьківського клубу
„ Проспект для батьків”
|
жовтень
|
заступник з виховної роботи
|
6.
|
Провести засідання батьківського комітету школи :
-„ Роль родини в розвитку моральних якостей підлітка”
-„Організація занять школяра спрямова-них на зміцнення здоров’я та прищеп- ленння навичок здорового способу жит- тя”.
- Навчально- методична та виховна робо
та школи протягом І семестру .
-„ Про важливість розумно організовано- го сімейного виховання школярів „
-Робота з неблагонадійними сім’ями .
-Про підсумки навчального року. Підготовка учнів- випускників до державної атестації .
|
вересень
листопад
грудень
лютий
березень
квітень
|
адміністрація
школи
голова батьківського комітету школи
|
7.
|
Надання допомоги сім’ям з метою поліпшення відвідування дітьми школи,
своєчасне інформування батьків про від-
сутність дітей в школі.
|
протягом року
|
-
класні керівники
|
8.
|
Організація чергування батьків під час проведення виховних заходів,вечорів .
|
протягом року
|
ЗВР ,класні керівники
|
9.
|
Організація родинних свят, спортивних свят „ Тато , мама , я” .
|
протягом року
|
ЗВР ,класні керівники
|
10.
|
Проведення декади родинного виховання.
( за окремим планом роботи )
|
травень
|
ЗВР ,класні керівники
|
11.
|
Участь батьків у виставках декоративно- прикладного мистецтва.
|
квітень
|
класні керівники
|
12.
|
Проведення у школі Днів відкритих дверей .
|
протягом року
|
адміністрація школи
|
13.
|
Виявити батьків, які негативно вплива- ють на виховання дітей , не виконують своїх батьківських обов’язків .
|
протягом року
|
класні керівники
|
14.
|
Звітувати перед радою школи та піклува- льною радою про роботу з питань охорони дитинства .
|
2 рази на рік
|
Інспектор по охороні дитинства
|
15.
|
Організовувати співпрацю батьківського комітету школи та відповідних структур з питань правового виховання , з питань профілактичної роботи серед батьків та учнів.
|
протягом року
|
адміністрація школи
|
16.
|
Двічі на семестр проводити батьківські збори на які виносити актуальні питання життя та діяльності класних колективів, навчання й виховання учнів.
|
двічі на семестр
|
ЗВР ,класні керівники
|
17.
|
Зміцнювати зв’язки вчителів-предметни-
ків із батьками , викликати для співбесід батьків учнів , які не встигають у навчан- ні, з метою надання їм методичних консу- льтацій .
|
протягом року
|
класні керівники
|
18.
|
Тримати під постійним контролем небла- гополучні сім’ї.
|
протягом року
|
класні керівн.
|
19.
|
Підтримувати звя ‘зок з родинами в яких виховуються учні , схильні до правопору-
шень
|
протягом року
|
класні керівн.
|
20.
|
Здійснювати правову освіту батьків, залу- чати до цієї роботи працівників право- охоронних органів.
|
протягом року
|
адміністрація школи
|
21.
|
Провести психолого- педагогічний кон- силіум з теми „Педагогічна адаптація 5-х класів до навчання в основній школі”
Його результати розглянути на батьківсь-
ких зборах.
|
листопад
|
адміністрація школи,психолог
школи ,класні
керівники, вчителі
|
22.
|
Підготувати звітний концерт художньої самодіяльності для батьків.
|
травень
|
ЗВР, педагог –організатор,учителі музики, клас.керів.
|
23.
|
Залучення всіх батьків до підготовки школи до нового навчального року.
|
травень-
серпень
|
класні керівники.
|
24.
|
Опрацювання оперативної інформації з батьківських зборів про зауваження пропозиції та побажання батьків щодо поліпшення навчально-виховного процесу.
|
протягом року
|
адміністрація школи , класні керівники.
|
25.
|
Складання списку батьків, які зможуть надати школі матеріальну допомогу для зміцнення матеріально_- технічної бази школи.
|
1-й семестр
|
класні керівники
|
26.
|
Проведення звіту голови батьківського комітету школи, затвердження плану роботи на новий навчальний рік.
|
травень
|
батьківський комітет школи
|
27.
|
Надання матеріальної допомоги окремим родинам і учням .
|
Протягом року
|
адміністрація школи
|
| |