Головна | Мій профіль | Вихід | Вхід Четвер, 02.05.2024, 01:00
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [1]
Інформатика [1]
Захист Вітчизни та фізкультура [1]
Бібліотека [3]
Початкові класи [15]
Виховна робота [9]
Німецька мова [5]
Українська мова та література [5]
Зарубіжна література [11]
Історія [3]
Математика [4]
Фізика [3]
Географія [1]
Музичне мистецтво [1]
Пришкільний табір [1]
Нормативно-правова документація
Основи здоров"я [1]
Нові файли
Модель школи
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ПАМ’ЯТІ ТА ПРИМИРЕННЯ (для класних керівників)
Методичні рекомендації
Форма входу
Корисні посилання
















Головна » Файли » Українська мова та література

Брейн ринг "Повторення вивченого про іменник" 6kl
[ Викачати з сервера (42.0 Kb) ] 26.11.2012, 12:59
Тема уроку: Повторення вивченого про іменник
Мета уроку: повторити, узагальнити і систематизувати знання учнів про іменник, його граматичні ознаки; знаходити й виправляти в чужому й своєму тексті помилки; розвивати логічне та мовленнєве мислення учнів; виховувати учнів на героїчних традиціях українського народу.
Тип уроку: змагання «Брейн-ринг» ( навчальна – гра )
Обладанання: змінні плакати, що характеризують види робіт протягом уроку; словники: тлумачні, фразеологічні, орфографічні; зошити, сигнальні картки.
"Іменник! Він узяв собі на плечі
Велике діло – визначати речі".(Д. Білоус)
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Оголошення теми і мети уроку
Вступне слово вчителя:

Нас оточує безмежний світ предметів. Людина пізнає ці предмети і, звичайно, їх називає. Таким чином наша мова наповнюється іменниками. Випередити іменник у кількості слів неспроможна жодна частина мови. У найбільшому 11-томному «Словнику української мови» нараховується близько 135000 слів. Іменників у словнику майже половина.

Тому наш сьогоднішній Брейн-ринг за темою «Іменник» буде доречним і актуальним. Отож, з’ясовуємо лексичне значення слів:

«брейн» - блискуча думка, ідея:

«ринг» - майданчик для змагання, арена.

- Ареною для вас стануть класна дошка і ваші зошити

конкурс «Розминка»

- Отож, перший конкурс «Розминка». Держава і її символи. Назвати одним словом, визначити рід.

Команда "Мова"

  1. Країна, а також місцевість, де людина народилася, рідний край.( Батьківщина )
  2. Урочиста пісня, що є символом державної єдності.( Гімн )
  3. Державний орган України, що здійснює охорону громадського порядку.( Міліція)
  4. Незалежна суверенна держава в центрі Європи. ( Україна )
  5. Синонім до слова кордон.( Межа, рубіж)
  6. Символ гетьманської влади.( Булава )

Команда "Слово"

  1. Символічний знак держави, зображуваний на прапорах, монета печатках.( Герб )
  2. Територія,що становить єдине ціле з погляду історії, природних умов, населення.( Країна )
  3. Умовне позначення якогось предмета або поняття.( Символ )
  4. Межа між державами.( Кордон )
  5. У Київській Русі – збройний загін.( Дружина )
  6. Рослина символ України.( Барвінок)

Підведення підсумків.

Завдання-змагання "Писачок"

За дві хвилини знайти у тексті і виписати іменники.

У стародавніх слов’ян були різні обряди, різні релігійні свята, що здійснювались у певний час, повторювались у певні дні, на одному й тому ж місці.

Слов’яни розділили свої свята згідно з трьома видами діяльності світла, що виражалась порами року, які ділились на три частини.

Першим було свято весни, торжество на честь Лада, воскресіння чи повернення сонця, літній сонцеворот.Це свято починалося дуже рано – тільки-но починав танути сніг, відправлялося богослужіння і приносився в жертву козел.

Перевірка роботи підведення підсумків.

Конкурс "Павутинка"

Визначити відміни іменників.

Учні записують завдання у зошити.

Команда "Мова"

Школа, матуся, слово, площа, собака, дядько, спів, хліб, край, око, сіль, честь, кров, мати, теля, курча.

Команда "Слово"

Суддя, пуща, мова, білка, батько, завод, кущ, сарай, відчай, село, поле, сталь, річ, мати, жовч, сухість

Перевірка виконаного завдання, підведення підсумків.

Творче конструювання

Скласти речення із слів. Підкреслити іменники. Зробити морфологічний розбір одного із слів.

Команда "Мова"

Штука, розум, не, наука, а, штука. ( Штука не наука, а розум – штука)

Команда "Слово"

А, мудрий, ніхто, не, навчився, вродився. ( Мудрий ніхто не вродився, а – навчився)

Підведення підсумків

Весела перерва.

Вчитель зачитує усмішки, учні визначають граматичні значення іменників. Визначають помилки

Скласти речення із слів. Підкреслити іменники. Зробити морфологічний розбір одного із слів.

- Петрику, провідміняй іменник «трактор».
- Трактор, тракториця, трактореня.

- Галинко, якого роду «парта»?
- Якщо Миколки – чоловічого, якщо моя – жіночого.

- Івасю, слово «штани» однина чи множина?
- Якщо дивитися зверху – однина, а знизу – множина.

Гра "Темна конячка".

Учні перевіряють чи правильно написані прізвища, імена та по батькові вчителів у щоденниках їхніх однокласників. ( Взаємоперевірка ). + 1 бал за грамотність.

Конкурс капітанів «Скажи без затримки»

( слова-антоніми) 0,25 бала

Команда "Мова"
Рідня – вороги
Батьківщина – чужина
Життя – смерть
Дощ – сонце
Знання – неуцтво
Тепло – холод
Шум – спокій
Добро – зло

Команда "Слово"
Друг - ворог
Захід - схід
Верх – низ
Небо – земля
Здоров’я – хвороба
Сміх – сум
Мир – війна
День – ніч

Підведення підсумків

Гра "Темна конячка".

Учні перевіряють чи правильно написані прізвища, імена та по батькові вчителів у щоденниках їхніх однокласників. ( Взаємоперевірка ). + 1 бал за грамотність.

Підведення підсумків

"Обернені слова".

Прочитати слова , вказати,які з них істоти, а які – неістоти

Рис, кіт, мир, козуб, Алла, Пилип, око, корок, піп, біб.

Підведення підсумків

Завдання-змагання "Хто більше".

За 3 хвилини записати якомога більше іменників, які мають форму лише множини.

Підведення підсумків

Рольова гра "Я - оратор"

Скласти твір-мініатюру «В Країні Пестливих Слів»

Підведення підсумків

III. Узагальнююча бесіда
IV. Підведення підсумків уроку.
V. Оцінювання.
Категорія: Українська мова та література | Додав: Zadoyanchuk
Переглядів: 1310 | Завантажень: 165 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright Сокиринецька ЗОШ © 2024 | Зробити безкоштовний сайт з uCoz