Головна | Мій профіль | Вихід | Вхід П`ятниця, 03.05.2024, 08:29
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [1]
Інформатика [1]
Захист Вітчизни та фізкультура [1]
Бібліотека [3]
Початкові класи [15]
Виховна робота [9]
Німецька мова [5]
Українська мова та література [5]
Зарубіжна література [11]
Історія [3]
Математика [4]
Фізика [3]
Географія [1]
Музичне мистецтво [1]
Пришкільний табір [1]
Нормативно-правова документація
Основи здоров"я [1]
Нові файли
Модель школи
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ПАМ’ЯТІ ТА ПРИМИРЕННЯ (для класних керівників)
Методичні рекомендації
Форма входу
Корисні посилання
















Головна » Файли » Початкові класи

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на 10, 100, 1 000 з остачею. Задачі на спільну дію
[ Викачати з сервера (19.6 Kb) ] 10.02.2015, 11:31

Урок математики

в 4 класі

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на 10, 100, 1 000 з остачею. Задачі на спільну дію

 

Мета: ознайомити учнів з діленням багатоцифрових чисел на 10, 100, 1 000 з остачею; формувати обчислювальні навички,  вміння розв’язувати задачі на спільну роботу  та ділити багатотоцифрові числа на одноцифрові; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати в учнів етичні норми поведінки, почуття взаємодомоги, організованість у навчанні.

Обладнання: картки для усної лічби, таблиця для розв’язання задач, ілюстративний матеріал, макет світлофора.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.

 

Дзвоник знову задзвонив,

На урок всіх запросив.

Тож і наш 4 клас

До роботи взявся враз.

 

  • Запрошую вас, діти, у наш шкільний автобус. Впевнена, що наша уявна подорож буде не тільки цікавою, але й корисною.
  1. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.
  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Головне – не запізнитись на автобус. А щоб не запізнитись, треба вчасно вийти з дому і не забути всі необхідні речі. А ми не можемо йти до школи без виконаного домашнього завдання.

Самоперевірка:

-2 учні записують на дошці результати домашніх прикладів, решта учнів співставляють зі своїми результатами;

-1 учень пояснює розв’язання задачі 627.

 

  1.  Усні обчислення.
  • Щоб сісти в автобус, треба взяти квиток.

Завдання на квитках:

45 000 : 100250 ∙ 10010 000 : 100034 ∙ 10 000

  1. 400 : 100   470 ∙ 100   3850 : 10   300 ∙ 10

 

  • Займаємо «сидячі» місця.

Гра «Назви відповідь»:

25 : 314 : 520 : 730 : 4

  1. : 6   65 : 7   37 : 9   67 : 8

 

  • Щоб відправитись в дорогу, треба повторити правила дорожнього руху, а в нашому випадку ці правила математичні:

Розв’язання простих задач на рух за таблицею.

 

Швидкість

Час

Відстань

45 км/год.

3 год.

? км

3 км/год.

?

300 км

2 м/хв.

?

15 м

?

4 год.

280 м

?

2 год.

620 км

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Підготовча робота.
  • Ми з вами їдемо вулицями міста. Крізь вікна ми бачимо різні вивіски. Нас зацікавили дві з них:

83 245 (Скільки всього одиниць, десятків, сотень у цьому числі?)

456 321 (Скільки тисяч у цьому числі?)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Знання, які ми взяли є собою в дорогу, допоможуть нам у пізнанні нового та цікавого. Але перед тим ви повинні ознайомитися з інструкцією (завдання 631).
  • Про що ж ви повинні дізнатися? Для кого зрозумілий текст даної інструкції?

 

  1. Пояснення вчителя
  • Розгляньте вираз: 1 654 : 100
  • Скільки всього сотень у числі 1 654? 54 одиниці становитимуть остачу. У числі 100 два нулі. Отже, коли ми ділимо 1 654 на 100, праворуч відраховуємо дві цифри, ставимо там кому. Числа до коми — ціле число від ділення, а числа після коми — остача

 

1 654 : 100 = 16 (ост. 54)

34 982 : 100 = 349,82 = 349 (ост. 82).

  • Якщо ділимо на 1 000, скільки цифр справа будемо      відраховувати?

 

  1. Коментоване розв’язання прикладів № 632.

 

  1. Самостійне розв’язання прикладів № 633 за варіантами (по одному прикладу для кожного варіанта).
  • Ми їдемо довгими вулицями математичного міста. Такими довгими, як приклади, які ми вже вміємо розв’язувати. 1 варіант дивиться ліворуч, а 2 варіант – праворуч. (2 учні працюють біля дошки).

 

  1. Фізкультхвилинка.
  • Перед нами – світлофор. Автобус зупиняється, а ми тим часом відпочинемо.

 

  1. Розвиток математичних умінь учнів

1. Робота над задачами

1) № 634 (фронтально).

  •  
  •  

 

 

Маса пшениці на 1 га

К-сть гектарів

Загальна маса пшениці

  •  

3 га

500 кг

300 га

? кг

  •  

 

 

 

 

 

2) № 635 (складання плану розв’язання, далі — самостійне розв’язання задачі складанням виразу).

  •  

 

ГАЗ – 24 р. – 600 ц

Другий автомобіль – 12 р. – 600 ц

Разом - ? р. – 600 ц

 

  • Це задача на спільну роботу.
  •  

600 : (600 : 24 + 600 : 12) = 8 (рейсів).

           3) Колективне розв’язання задачі № 636.

  • Настав час повертатися назад. Але після кожної поїздки кожен шофер намагається визначити, скільки пального він витратив. Давайте допоможемо шоферу КрАЗа.

 

  • Поясніть записані вирази:
  • 1 000 : 100 — стільки разів по 100 км вміщається у 1 000 км;
  • 36 · (1 000 : 100) — стільки літрів пального за нормою мав витрати шофер на шляху в 1000 км;
  • 31 · (1 000 : 100) — стільки літрів пального він витратив у новому режимі роботи;
  • 36 · (1 000 : 1 000) - 31 · (1 000 : 100) — стільки літрів пального шофер зекономить на шляху в 1 000 км.

 

  • А чи є більш зручний спосіб розв’язання задачі?
  1. - 31) · (1 000 : 100).

 

  1. Підсумки уроку.
  • Ось і ми поверулися назад. Чи продуктивною була наша подорож? Чого ви навчилися під час уроку?
  • Обчислити:

2358 : 103456 : 1004567 : 1000

 

  1. Домашнє завдання: № 638, 639.

Крупяк І.В.

Категорія: Початкові класи | Додав: Zadoyanchuk
Переглядів: 1025 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright Сокиринецька ЗОШ © 2024 | Зробити безкоштовний сайт з uCoz