Головна | Мій профіль | Вихід | Вхід П`ятниця, 03.05.2024, 14:00
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [1]
Інформатика [1]
Захист Вітчизни та фізкультура [1]
Бібліотека [3]
Початкові класи [15]
Виховна робота [9]
Німецька мова [5]
Українська мова та література [5]
Зарубіжна література [11]
Історія [3]
Математика [4]
Фізика [3]
Географія [1]
Музичне мистецтво [1]
Пришкільний табір [1]
Нормативно-правова документація
Основи здоров"я [1]
Нові файли
Модель школи
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ПАМ’ЯТІ ТА ПРИМИРЕННЯ (для класних керівників)
Методичні рекомендації
Форма входу
Корисні посилання
















Головна » Файли » Початкові класи

Розпізнавання в реченні службових слів, прикметників, дієслів
[ Викачати з сервера (11.8 Kb) ] 10.02.2015, 13:23

Урок 75.

Тема:         Розпізнавання  в  реченні службових слів, прикметників, дієслів.

Мета: закріпити знання дітей та їх навички правильного написання службових слів  з іншими словами; збагачувати  та  активізувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, уяву, пам’ять, спостережливість ; виховувати старанність, підтримувати бажання вивчати рідну мову.

Обладнання:ілюстрації зимових пейзажів;вірш із завданням;картки для творчої роботи, для роботи в парах, для гри.

 

                   Хід  уроку

І.Організаційний момент

                      Всі за парти ми сідаєм

                      До роботи приступаєм.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Зачитайте речення, які ви склали та записали чи списали вдома про зиму.
  • Назвіть  службові слова в цих реченнях.
  1. Хвилинка каліграфії.
  • Відгадайте загадку.

                      Що за диво? Все село

                      Білим пухом занесло…

                      Дива зовсім тут нема –

                     Це прийшла в село … (зима).

(використовуєть малюнок зимової природи)

  • Яка пора року зараз?
  •  

Фізкультзвилинка

(написання слова « ЗИМА» носами)

 

  • Який місяць?
  • Які ще зимові місяці ви знаєте?
  • Давайте складемо речення про зиму та запишемо його.

Білим снігом навкруги все засипали сніги.

З неба сіється сніжок.

- Поділіть слово сні-жок для переносу.

- Підкресліть у реченні прийменник (службове слово).

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Повідомлення теми та мети уроку.

- Погляньте на вірш.

          (В)  нас  зимою – сніжки, сани,

          Баба( з) снігу, крики, сміх.

         (І)  щипає Морозенко

        Діточок (за) щічки всіх.

  • Яких слів у ньому не вистачає?
  • Як називаються ці слова?(службові).
  • Як ви їх розрізняєте?(до них не можна поставити запитання)
  • Сьогодні на уроці ми будемо розпізнавати службові слова , а також вживати їх у своєму мовленні.

 ІV.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Робота з підручником.

     Вправа 1.

  • Прочитайте уривок із казки.
  • Спишіть другий абзац , уставляючи дієслова з довідки.  На які питання відповідають дієслова?
  • До вписаних дієслів поставте питання.
  • Прочитайте службові слова.
  • Поділіть на склади підкреслене слово.
  • Прочитайте останнє речення. З якою інтонацією потрібно читати це речення?  Дайте відповідь на питання.  Запишіть.

Вправа 2.

- А зараз пограємо у гру «Хто «збере» більше дієслів»?

(пояснення умов гри- знайти, прочитати, записати на дошці)

ЛИТИ, НАЛИТИ, ВИЛИТИ, ЗАЛИТИ, СПІВАТИ, ЗАСПІВАТИ, ДОСПІВАТИ, КАЗАТИ, ЛИЗАТИ, ПЕРЕБІГТИ, ПЕРЕПИСАТИ, ПИТИ, КОЛОТИ, ДОЛИТИ, ДОЛИВАТИ, МАЛЮВАТИ, РОЗКАЗАТИ,…..

  • До трьох записаних дієслів дібрати іменники за зразком .

(Що робити?)вилити;вилити (що?) молоко.

(Що робити?) переписати; переписати (що?) лист.

(Що робити?) малювати; малювати (кого?) дівчинку.

(решту – усно)

 

Фізкультхвилинка

(проводить черговий учень)

 

2.Творча робота.

- Прочитайте слова .

Поміркуйте, які слова потрібно додати в кожному рядку. Щоб утворилося речення.

ДЕРЕВА

БІЛКА

ПЕНЬОК

СТРИБНУЛА

                          ЛАПКАХ

                        ТРИМАЛА

                        ВОНА

                        ШИШКУ

БІЛОЧКА

ПОСНІДАЛА
ПЕНЬКУ

  • Запишіть утворені  речення.

(самоперевірка – з дошки)

 

3.Робота в парах.

- Складіть речення зі словами:за школою, під березою, через дорогу.

- Яке із складених речень сподобало найбільше?

- Давайте його запишемо.

- Підкресліть службове слово.

4.Вправа «Складаємо речення»

-А зараз будемо складати речення зі службовими словами трішки незвичайним способом.

(Діти сідають в коло, один учень називає слово, плескаючи сусіда в долоню, інший додає слово , плескаючи свого сусіда.Результат – речення зі службовими словами).

 

5.Робота в групах.

- Попрацюйте в парах.

- Чи доречно Незнайко  вжив службові слова? Виправте його помилки.

      1-ша група

Володя зайшов на клас. Він сів у парту. Дістав у портфеля книги і поклав на парту. Володя  сидить у Мариною

      ІІ-га група

Пташка сиділа на дереві. Кіт Муркотун причаївся на деревом і дивився у пташку. Раптом він стрибнув у нижню гілку. Пташка пурхнула на полетіла.

      ІІІ-га група

Узяв дід ріпку за чуба. Баба діда – на сорочку. Дочка бабу – у запаску. Промучилися ввесь день, і ріпка сидить біля землі, як пень.

( кожна група по черзі презентує свій текст).

Енергізатор « Потяг»

V. Узагальнення отриманих знань.

1.Продовження роботи з підручником.

      Вправа 3.

  • А зараз ми з вами впорядкуємо прислів’я, з’єднаємо частини прислів’їв.

Під лежачий камінь вода не тече.

(Лінощами нічого досягнути не можна).

Узявся за гуж – не кажи що недуж.

(Коли вже став до роботи ,не треба нарікати на труднощі , пов’язані з цією справою)

Не помиляється той, хто нічого не робить.

(Краще працювати, ніж пишатися неробством і шукати недоліків в роботі інших)

  • Підкресліть дієслова.
  • Назвіть прийменники.
  • 2.Гра «Складаємо прислів’я»

- За допомогою службового слова а складіть з поданих двох речень одне.

■ Ледачий двічі робить.

    Скупий двічі платить.

■ Не кажи – не вмію.

   Кажи – навчусь.

■ Праця годує.

   Лінь марнує.

VІ.Підсумок уроку.

Гра «Закінчи речення»

  • На уроці мені найбільше сподобалося……
  • На уроці я навчився……
  • Я запам’ятав…..

VІІ.Домашнє завдання

Ст 114

Муращик Тетяна Миколаївна

Категорія: Початкові класи | Додав: Zadoyanchuk
Переглядів: 2146 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright Сокиринецька ЗОШ © 2024 | Зробити безкоштовний сайт з uCoz