Головна | Мій профіль | Вихід | Вхід П`ятниця, 26.04.2024, 23:11
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [1]
Інформатика [1]
Захист Вітчизни та фізкультура [1]
Бібліотека [3]
Початкові класи [15]
Виховна робота [9]
Німецька мова [5]
Українська мова та література [5]
Зарубіжна література [11]
Історія [3]
Математика [4]
Фізика [3]
Географія [1]
Музичне мистецтво [1]
Пришкільний табір [1]
Нормативно-правова документація
Основи здоров"я [1]
Нові файли
Модель школи
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ПАМ’ЯТІ ТА ПРИМИРЕННЯ (для класних керівників)
Методичні рекомендації
Форма входу
Корисні посилання
















Головна » Файли » Початкові класи

Тема. Дерево любові та доброти ( до Дня св.. Валентина)
[ Викачати з сервера (166.0 Kb) ] 17.02.2015, 12:21

 

 Тема. Дерево  любові  та  доброти

           ( до Дня св.. Валентина)

Мета. Розширити знання дiтей про звичаї, традиції народiв Европи; розвивати кругозiр дітей; формувати культуру поведiнки, культуру почуттiв; розвивати навички правильного використання мовних форм ввічливості, навчати чемного ставлення до людей; сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що виявляється у доброті, чуйності; розвивати вміння творити добро, усувати прояви жорстокості в своїй поведінці.

 Обладнання: листівки-сердечка, чарівна паличка,кросворд «Доброта»,

         листки до гри « Дерево доброти», пелюстки для гри «Квітка 

         доброти».

 

Зміст заняття

 

І. Організація учнів до заняття

День чарiвний, справжнє диво,

В класi посмiшок багато,

В класi людно i красиво,

Бо у нас сьогоднi свято.

ІІ. Актуалізація опорних знань та повідомлення теми заняття

- Сьогоднi ми поговоримо про миле, домашнє свято — незвичайне i веселе — день Святого Валентина.

Святкують його 14 лютого. Незвичайне тому, що свято це не українське. Але в Європi день Святого Валентина святкують iз великим задоволенням.

ІІІ. Основна частина заняття

  • Iснує кiлька легенд щодо свята Валентина. І зараз нам прочитають деякі учні - звідки  ж походить це свято.

Легенда 1

 День Святого Валентина, свято кохання та всіх закоханих – це 14 лютого. А ось послухайте цікаву історію цього прекрасного свята.

14 лютого стародавнi римськi племена святкували свого бога Луперкуса - бога родючостi. Це було весняне святкування, оскiльки тодiшнiй календар вiдрiзнявся від сучасного, і лютий припадав на ранню весну. Однією з традицій цього свята було загадування iмен. Напередоднi дня святкування на тоненьких смужках паперу писали iмена римлянок і поміщали цi смужки у глечики. Кожен хлопець витягав свою смужку з ім’ям коханої.

Легенда 2

Існує легенда, що 14 лютого стало днем Святого Валентина завдяки священнику Валентину, що жив в Римі за часів iмператора Клавдiя. Тоді iснував наказ, що забороняв римським воїнам одружуватись. Клавдій ІІ був упевнений, що сім‘я заважатиме чоловікам  воювати. Проте священник Валентин вінчав таємно закохані пари, зневажаючи імператорський наказ. За це його було заарештовано, кинуто у в’язницю і страчено саме 14 лютого 269 року до нашої ери. Після смерті Валентина назвали Святим і почали святкувати 14 лютого як день закоханих, і вже не в честь бога Луперкуса, а в честь Валентина.

Легенда 3

    А ось ще одна прекрасна оповідь з приводу цього свята. Святий Валентин, священник з Терні (Італія) мав чудовий квітник. І в нього була звичка роздавати букети квітів закоханим молодим людям. Священник Валентин встановив дату роздачі квітів – 14 лютого, а сам став захисником всіх закоханих.

Вчитель: - Отже, цей день святкують всі: дорослi і дiти, з сiм’єю чи з друзями. Святкують з давнiх часів, але особливо любили його святкувати рокiв 120 тому. Якi прекраснi подарунки готували тодi для коханих, якi вiршi писали.

До подарункiв на це свято були тiльки однi вимоги — вони повиннi мати форму сердечка. Чи була б то подушечка на диван, чи коробочка для рукодiлля, чи гребiнець для волосся. А якщо подарунок прямокутний, то хоча б був прикрашений сердечками.

Дуже часто в старовину на подарованих сердечках писали, вишивали, гравiрували написи — побажання в вiршах. В цей день пишуть листiвки iз зображенням сердечок. Веселились, танцювали i їли святковий пирiг, який являв собою правильне серце.

Гра «Вбирання деревця.»

- Давайте прикрасимо наше деревце сердечками, які ми підготували раніше.

(Діти вiшають на деревце свої маленькi сердечка і загадують бажання.)

- Діти, але сердечка – це ще і символ добра, людяності, любові до ближнього.

«Мозкова атака» Що таке добро?

-  Які асоціації, уявлення, почуття викликає у вас слово добро?

- Як ви розумієте вислів « добра людина»?

Слухання оповідання « Любов творить чудеса»

   Восьмирічна Катруся зі своєю маленькою сестричкою Оксанкою на великому пухнастому килимі і у вітальні складали пазли: величезний вітрильник, що ніби летів над морем. За вікном лив дощ, гуркотів весняний грім, сильний вітер тріпав листя дерев.

   Дзенькнув ключ у вхідних дверях, дівчатка кинулися зустрічати маму, яка прийшла з роботи. Завжди весела, щедра на поцілунки, мама виглядала втомленою і дуже блідою.

   Вислизнувши з черевичків на високих підборах, кинувши плащ на полицю для взуття, мама пішла до спальні і лягла, заплющивши очі. Дівчатка мовчки стояли над мамою і розуміли тільки одне – мама захворіла.

   Катруся доторкнулась до маминої руки: «Ой, матуся вся горить! Треба пошукати ліки негайно!»  Дівчинка вирішила враз – треба йти до аптеки. Саме зараз тато у відрядженні  і нічим не може допомогти. Катруся відчула себе відповідальною за маму.

  Катруся вискочила з під’їзду, дощ лив наче з відра. Вона відкрила парасольку, і її майже понесло сильним вітром по вулиці. З-за рогу вискочив величезний пес і сильним гавканням налякав Катрусю. На хвильку призупинившись, Катруся прошепотіла: « Геть, я не боюсь тебе, я повинна допомогти матусі». Пес помахав хвостиком і відійшов. А дівчинка побігла далі. « Мама хвора! Матусі …допомогти!» - стукотіло у скронях.

   Аптекарка впізнала Катрусю і, дізнавшись, що трапилось, швидко зібрала ліки, ще й підказала дівчинці, як їх давати матусі.

  Коли дівчинка вийшла з аптеки, вона була вражена зміною погоди. Небо було майже без хмар: ні дощу, ні злого вітру, ані страшенного гуркоту грому… А величезний пес мовчки провів її до будинку, і … їй здалося, з повагою дивився на неї…

  У цей час удома шестирічна Оксанка залізла на ліжко і лягла поруч з мамою. Вона ніжно торкалась долонькою маминої щічки і відчувала страшенний жар, який ішов від неї. Оксанка трохи не плакала, серденько її стискалося, і вона подумки тільки й промовляла: « Матусю, одужуй швидше!»

  Оксанка з нетерпінням чекала Катрусю. Ну, нарешті! Дівчатка зігріли чаю, напоїли маму ліками…

   Вранці мама прокинулася  від яскравого сонячного світла, яке било їй прямо в очі. Вона насилу пригадувала, що відбувалося вчора і чому вона одягнена…І чому на тумбочці стоять ліки і недопитий чай…

  Жінка зрозуміла все, коли побачила своїх дівчаток. Вони лежали поруч, на ліжку, згорнувшись клубочками, обнімаючи і зігріваючи одна одну…Очі її наповнилися сльозами. « Які дорослі мої діти! І скільки ж у них любові, турботливості, ласки! Які у мене прекрасні донечки!»

Бесіда за текстом оповідання

  • Що змусило Катрусю в негоду піти на вулицю?
  • Якими словами ви б охарактеризували дівчаток?
  • Яке почуття до матусі керувало вчинками дівчаток?
  • Чи може матуся гордитися своїми донечками?

Вірш про добре серце

Людина має мати добре серце

І вічну душу, сповнену любові,

Щоб та любов зростала, як деревце,

Щоб згодом світу дать плоди чудові.

Ми любимо матусенькуі тата,

Ми любимо усю свою родину,

Ми любим землю, щедру і багату,

Ми любимо безмежно Україну.

Гра «Якщо ти добра людина»

- Давайте, ми з вами зіграємо в гру. Гра називається «Якщо ти добра людина».

(Умови гри: Якщо ви згодні з твердженням, то ви плескаєте в долоні, якщо ні – мовчите )
 ■  Допомагати мамі по домашньому господарству
 ■  Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить
 ■  Не вмиватися
 ■  Берегти рідну природу, охороняти її
 ■  Шанувати працю інших людей
 ■  Галасувати, коли хтось відпочиває
 ■  Бути вихованою, стриманою людиною.
 ■ Обманювати, хвалитися
 ■  Насміхатися з чужого горя
 ■  Добре вчитися, багато читати,слухати батьків
 ■ Допомагати друзям у біді
■  Захищати слабших
■ Їсти  на уроках

 ■ Поважати старших
 ■ Любити своїх батьків

-  Бачу, ви знаєте, що має робити добра людина.

 Гра «Добрi чарiвники»

— А зараз я пропоную вам стати добрими чарiвниками. У мене є чарiвна паличка. Кожен iз вас буде передавати паличку iншому i називати тiльки хорошi вчинки дiтей класу або ваших друзiв. (дiти беруть паличку i називають хороший вчинок свого однокласника, друга, знайомого...)

— Бачите, як багато в нас гарного, доброго. Намагатимемось i надалi берегти i примножувати цi добрi вчинки. Щоб вашi обличчя були завжди радiснi вiд того, що ви зробили доброго, а на обличчi нiколи не зникала усмiшка.

Робота в групах «Дерево Доброти»
Три групи одержують конверти із зображенням листочків з написами «Працьовитість», «Доброта», «Злість», «Грубість», «Чемність», «Терпіння», «Повага», «Зло», «Обман», «Милосердя», «Ввічливість», «Любов», «Ненависть», «Байдужість», «Щедрість», «Взаємодопомога», «Мужність», «Боягузтво».
— Прикрасимо іграшками наше дерево Доброти. Тільки виберіть листки з тими словами-поняттями, з якими б вам хотілось зустрітися.

Гра «Квітка Добра»
— Діти, перед вами лежать пелюсточки, яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку, потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину.
(На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, невихованість, жорстокість, ввічливість.) Діти вибирають правильні пелюсточки і складають квіточки.

Гра «Якщо ти добра людина, то повинен …»
(Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите. )
• Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
• Допомагати мамі мити посуд.
• Не вмиватися.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Бути вихованою, стриманою.
• Обманювати, сваритися, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Добре вчитися, багато читати.
• Не слухати батьків.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших.
• Говорити на уроках.
• Красти.
• Захищати слабшого.
• Допомагати друзям у біді.

Вправа «ТАК» чи «НІ»
- Коли вам краще жити:
Коли сміються діти? (Так)
- А чи тоді, як всі кричать,
І їм не можна ради дать. (Ні).
-  Бабусі хлопчик допоміг. Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
- Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (Ні)
-  А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно? (Так)
-  А як серця у всіх ясні, То вам погано, діти? (Ні)
- Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
-  А як обличчя всіх пісні, Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
- Реве і трощить все чудак, Це теж погано, діти? (Так)
-  Тоді іще скажіть мені: Як діти б'ються, добре? (Ні)
-  Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити.
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!

ІV. Підсумок заняття

-Дітки, а на закінчення я вам пропоную розгадати кросворд за допомогою прислів’їв про доброту.
1) Добрі вчинки красять кого? (людину)
2) Доброго держись, а …. (лихого) стережись.
3) За добро …. (добром) платять.
4) Твоя …. (краса) – в твоїй доброті.
5) Добре серце, як …. (сонечко) в небі.
6) (життя) дається людині на добрі діла.
7) Добрі (справи) прикрашають людину.
(Ключове слово – ДОБРОТА )

- Кожна людина прагне до кращого життя, але завжди слід пам’ятати, що своє життя ми створюємо самі.

- Дякуємо за увагу.
 

 

Категорія: Початкові класи | Додав: Zadoyanchuk
Переглядів: 2290 | Завантажень: 59 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright Сокиринецька ЗОШ © 2024 | Зробити безкоштовний сайт з uCoz