Головна | Мій профіль | Вихід | Вхід П`ятниця, 03.05.2024, 07:33
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [1]
Інформатика [1]
Захист Вітчизни та фізкультура [1]
Бібліотека [3]
Початкові класи [15]
Виховна робота [9]
Німецька мова [5]
Українська мова та література [5]
Зарубіжна література [11]
Історія [3]
Математика [4]
Фізика [3]
Географія [1]
Музичне мистецтво [1]
Пришкільний табір [1]
Нормативно-правова документація
Основи здоров"я [1]
Нові файли
Модель школи
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ПАМ’ЯТІ ТА ПРИМИРЕННЯ (для класних керівників)
Методичні рекомендації
Форма входу
Корисні посилання
















Головна » Файли » Історія

Англійська революція. Громадянська війна
[ Викачати з сервера (23.8 Kb) ] 10.02.2015, 18:45

Тема.   Англійська революція. Громадянська війна

Мета:  ознайомити  учнів  з  причинами,  основними  етапами  та  результатами Англійської революції, вдосконалювати вміння встановлювати  причинно-наслідкові  зв’язки,  оцінювати  діяльність  історичної особи, розвивати вміння роботи з підручником,сприяти вихованню зацікавленості історією.

Основні поняття та терміни: «буржуазна революція», «громадянська війна»,  «конституційна  монархія»,  «реставрація»,  «протектор»,  «Білль про права».

Основні дати та події:

•  1640–1660 рр. — Англійська революція;

•  1645 р. — битва біля Нейзбі, перемога парламенту;

•  1688 р. — державний переворот, повалення династії Стюартів;

•  1689 р. —  ухвалення  «Білля  про  права» —  початок конституційної монархії в Англії.

Тип уроку.

Урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати

Після уроку учні зможуть:

•  встановлювати хронологічну послідовність подій;

•  аналізувати особливості економічного розвитку Англії;

•  порівнювати діяльність Карла І, Карла ІІ та Якова II;

•  висловлювати судження про причини, характер та значення Англійської революції;

•  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття.

                                  

 

 

Хід уроку.

І. Актуалізація і корекція опорних знань.

Вчитель пропонує учням звернутися до раніше вивченого матеріалу, пригадати, що собою являла Англія  в 16 столітті.

  • Розвиток міського населення;
  • Поява мануфактур ( сукнарство) ;
  • Розвиток зовнішньої торгівлі ( поява торгівельних компаній ) ;
  • Процес обгороджування як наслідок аграрна революція ( ринкові відносини в  с/г );
  •  Поява нових верств суспільства – нових дворян і сільських наймитів ;
  •  Королівська реформація і як наслідок утвердження англіканської церкви ;
  •  Приєднання Ірландії, яка остаточно перетворилася на англійську колонію ;
  •  Перемога Англії на морі ( загибель « Непереможної армади»

Вчитель підводить підсумок бесіди.

 

ІІ. Мотивація навчання. Оголошеннятеми, мети і завдань уроку.

Вчитель: виходячи з нашої інформації ми можемо переконатися, що країнавступи ла в новий етап розвитку , появилися риси суспільства, які не вписувалися в рамки феодального ладу, утвердження змін вимагав час, але система стояла на шляху, створювала перешкоди, назрівав конфлікт, який мала вирішити революція.

( Мотивація теми).

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Перше питання – причини революції.

Учні отримують завдання знайти конфлікт старих феодальних і нових капіталістичних відносин. ( Вчитель розділяє дошку на 2 частини і пропонує визначити за карткою).

Картка дається 2 групам учнів .

  • Панування абсолютної монархії, всевладдя короля;
  • Поява нового дворянства і вільнонайманої праці ;
  • Збереження цехів ремісників;
  • Обгороджування;
  • Зростання кількості мануфактур;
  • Селяни не є власниками землі, вони платять оброк феодалам;
  • Розвиток міст і зростання кількості міського населення;
  • Католицькі симпатії Стюартів.

В ході бесіди робиться висновок, що основною причиною революції є конфлікт старих феодальних і нових капіталістичних відносин.

Друге запитання – події власне революції.

Вчитель хронологічно викладає основні події революції, спираючись насхему на сторінці 156 підручника.

Далі учні в парах презентують окремі етапи революції.

І пара : громадянські війни.

ІІ пара: страта короля.

ІІІ пара: англійськареспубліка.

ІV протекторат Кромвеля.

  1. пара політичні партії.
  2.  

Після смерті Кромвеля в результаті змови генерала Монка в Англії була відновлена династія Стюартів. Але королі династії Стюартів Карл ІI та Яків II стали на шлях відродження абсолютизму.

В Англії знов відбулася революція, яка отримала назву «славної».

Самостійна робота з підручником

Учитель пропонує  учням  самостійно  ознайомитися  з  текстом підручника і відповісти на запитання.

1.  Чим можна пояснити той факт, що англійський престол посів штатгальтер Голландії Вільгельм Оранський?

2.  Чому ці події отримали назву «славної революції»?

3.  Яка форма державного правління встановилася в Англії?

Робота з документами

Учитель  пропонує  учням  ознайомитися  з  документом  і  дати  відповідь на питання.

Текст 6. Із «Білля про права» (1689)

4. Проведення  зборів  і  розпорядження  корони…  без  згоди  парламенту або іншим порядком, ніж установлений парламентом, (вважати) незаконним. (...)

6. …Набір  або  утримання  постійного  війська  у межах  королівства у мирний час інакше, як за згодою парламенту, суперечить законові (...)

9. …Свобода слова, дебатів  і всього того, що відбувається в парламенті, не може стати приводом для переслідування або бути предметом розгляду в будь-якому суді або місці, крім парламенту.

10. …Не  допускається  ані  вимагання надмірних  застав,  ані накладання надмірних штрафів або жорстоких і незвичних покарань (...)

11.1 …Для припинення  всіляких  злочинів  і  для поліпшення,  зміцнення та охорони законів парламент повинен скликатися досить часто (...)  (Дрібниця В. О., Крижанівська В. В. Всесвітня  історія. Нова  історія XVI — к. XVIII ст. — К., 1998. — С. 155).

1.  Чиї інтереси — королівської влади чи парламенту — захищав «Білль про права»? Наведіть приклади, спираючись на документ.

2.  У яких питаннях обмежувалася влада короля згідно з документом?

 

ІV. Закріплення знань учнів

Історичний диктант

1.  Назвіть партію двору, що сформувалася у 70-і рр. XVII ст. в Англії. (Торі)

2.  Назвіть парламент, засідання якого тривало 12 років. (Довгий)

3.  Як  називали  прихильників Карла  I  у  громадянській  війні?  (Кавалери)

4.  Назвіть каральні органи абсолютизму в Англії. (Зоряна палата, Висока комісія)

1.  Назвіть  місце  вирішальної  битви  між  королем  і  парламентом.  (Нейзбі)

2.  Назвіть подію, в результаті якої принц Уельський прийшов до влади. (Змова Монка)

3.  Назвіть  полководця,  який  створив  армію  «нового  зразка».  (Кромвель)

4.  Назвіть ім’я правителя Голландії, що посів престол Англії. (Вільгельм Оранський)

5.  Назвіть титул Кромвеля. (Лорд-протектор)

6.  Чому державний переворот дістав назву «мирна революція»? (Був здійснений мирним шляхом)

7.  Назвіть партію парламенту, що сформувалася у 70-і рр. XVII ст. в Англії. (Віги)

8.  Чи вірно те, що Стюарти правили 200 років? (Ні, 100 років)

 

V. Домашнє завдання

1.  Прочитати відповідний параграф підручника.

2. Скласти портрет Олівера Кромвеля.

3. Виписати невідомі поняття і скласти пояснення до них.

 

Категорія: Історія | Додав: Zadoyanchuk
Переглядів: 631 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright Сокиринецька ЗОШ © 2024 | Зробити безкоштовний сайт з uCoz